ISKALNIK DOGODKOV
VRSTA
REGIJA
DATUM OD
DATUM DO

Priporočene prireditve

Objavljeno 16:56 10.10.2017
Kralj Ubu/Ubu roi
Zvrst: komedija
Kraj: Portorož
Lokacija: Avditorij Portorož
Datum: 13. Oktober 2017 ob 19:30
Zaznamki
Abonma in izven

SNG Drama LjubljanakomedijaPo motivih Kralja Ubuja Alfreda Jarryja; zbrana dela kolektiva UbuKRALJ UBU/Ubu roi

Režiser: Jernej LorenciZasedba: Jernej Šugman, Nina Valič, Bojan Emeršič, Jurij Zrnec, Klemen Slakonja, Sabina Kogovšek / Vojko Zidar, Boris Mihalj, Gregor Zorc, Žan Perko

Premiera: 30. januar 2016
Trajanje: 160 minut, z odmorom

Divja komedija o zlobi in pohlepu

Škandal, ki je leta 1896 ob premieri Kralja Ubuja komaj triindvajsetletnega Alfreda Jarryja razdelil občinstvo, je nepričakovano napovedal dogajanje v dvajsetem in očitno tudi v enaindvajsetem stoletju, tako na področju umetnosti kot v družbenem življenju. V umetnosti je Kralj Ubu napovedal avantgardne tokove, ki so pometli s tradicionalnimi oblikami, tako nadrealizem, dadaizem kot celo dramo in gledališče absurda in poznejši ludizem. Družbi pa je napovedal pohod pohlepa in brezobzirno morijo. Vse to v obliki objestne in obešenjaške igre z obilico črnega humorja in brez vsakršnih zadržkov.

Brezobzirni, pohlepni, pogoltni in v resnici strahopetni Ata Ubu, ki ga k divjaškemu prevzemu oblasti in k še bolj okrutnemu totalitarnemu vladanju spodbuja njegova žena, Mama Ubu, parodirana različica Lady Macbeth, vzbuja obilo aluzij. Lahko bi celo rekli, da ima vsak čas svojega kralja Ubuja.

Fotografije: Peter Uhan

Iz gledališkega listaŽe sama izbira dramskega teksta, ki je poleg premnogih oznak dobil tudi svoje mesto kot podoba napada na samozadostnost buržoazije, se nujno sreča z vprašanjem šokantnosti principov, ki jih uporablja to približno sto dvajset let staro besedilo, ki je ob svojem nastanku osupnilo in razvnelo občinstvo. Kljub temu, da izbira besed (kot je npr. »merdre« − v prevodu Primoža Viteza »ždrek«) nima več takega vpliva na današnje gledalce, je specifika in edinstvenost Ubujeve šokantnosti/revolucionarnosti ravno v tem, da ne vzpostavlja direktne kritike sprevržene logike človeštva, temveč na njej temelji ter nanjo prisega z vsem srcem. Prav s tem, ko izhaja iz te sprevržene logike, jo postavlja pod vprašaj. Kralj Ubu je kot figura lahko problematičen le, če v knjigi dram sam leži na polici, takoj ko pa zaživi na odru, se s to gesto izpostavi očem ljudi, ki s svoje distance prepoznajo in umestijo njegove principe v njim znano življenje.Katja Markič: Princip UBU ali človek od fašizma do fetišizma (odlomek)

Nagrade: Jernej Šugman nagrada Mladena Crnobrnje Gumbka – glavna nagrada za moško vlogo (Dnevi satire Fadila Hadžića)Boris Mihalj posebno priznanje za avtorstvo sklepnega monologa v uprizoritvi (Dnevi satire Fadila Hadžića)Zlati lovorjev venec za najboljšo uprizoritev, Jernej Lorenci Zlati lovorjev venec za najboljšo režijo, Jernej Šugman Zlati lovorjev venec za najboljšo igralsko stvaritev, Jernej Šugman Borštnikova nagrada za igro, Borštnikova nagrada za kolektivno avtorsko idejo celostnega oblikovanja odmora

Festivali: 40. Dnevi satire Fadila Hadžića (2016), 56. Mednarodni gledališki festival MESS, Sarajevo, Bosna in Hercegovina (2016), 51. Festival Borštnikovo srečanje, Maribor (2016)
Slike:
Za dodajanje slik morate biti prijavljeni!Prijava
Ni nobene slike!
Komentarji:
Za komentiranje morate biti prijavljeni!Prijava
Ni nobenega komentarja!

Na portalu prireditve objavljamo najave prireditev, ki vključujejo predvsem kulturne, zabavne, otroške ter športne dogodke.
Multimedijski center si pridružuje pravico, da ne objavi določene prireditve, kadar presodi, da ni v skladu z uredniško politiko portala.