ISKALNIK DOGODKOV
VRSTA
REGIJA
DATUM OD
DATUM DO

Priporočene prireditve

Objavljeno 10:10 17.04.2014
Golan Levin - F.U.C.K. & QR kode za digitalne nomade
Zvrst: novomedijska razstava
Kraj: Ljubljana
Lokacija: Aksioma|Projektni prostor, Komenskega 18
Datum: Od 23. April 2014 do 09. Maj 2014 med 20:00 in 23:59
Zaznamki
Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana, v sodelovanju z FH Joanneum, Gradec, predstavlja:
Golan Levin - F.U.C.K. & QR kode za digitalne nomade (F.U.C.K. & QR Codes for Digital Nomads)
Novomedijska razstava
www.aksioma.org/fuck

Aksioma|Projektni prostor
Komenskega 18, Ljubljana
23. april – 9. maj 2014

Odprtje: sreda, 23. april 2014, ob 20. uri

Večina umetniških del Golana Levina se osredotoča na oblikovanje sistemov za ustvarjanje, manipulacijo in izpeljavo istočasne podobe in zvoka kot del splošnejšega raziskovanja formalnih jezikov interaktivnosti in neverbalne komunikacije v kibernetskih sistemih. Projekta na tej razstavi – v produkciji zavoda Aksioma v sodelovanju s FH Joanneum iz Gradca – pa se lotevata drugačnega nabora vprašanj, ki so tesneje povezana s hekersko etiko in z razširitvijo filozofije odprte kode na ustvarjanje sredstev za družbeno ustvarjalnost in izražanje. Oba projekta sta nastala za F.A.T. Lab, organizacijo, ki se posveča bogatenju področij javnosti s pomočjo raziskovanja in razvijanja kreativnih tehnologij in medijev.

Sodobni proizvajalci skorajda ne čutijo potrebe, da bi svoje izdelke naredili kompatibilne z izdelki kogar koli drugega. Kljub očitnim prednostim, ki bi jih od tega imeli uporabniki po vsem svetu, je vzpostavitev vzajemne obratovalnosti [1] različnih blagovnih znamk lahko malodane nemogoča zaradi zapletenih omejitev patentov, pravic oblikovalcev in blagovnih znamk, ki so vpleteni v to. F.U.C.K./Free Universal Construction Kit (Brezplačni univerzalni konstrukcijski pribor), ki je nastal v sodelovanju s Shawn Sims (Sy-Lab), ponuja rešitev, saj omogoča prožno post facto sintaktično vzajemno obratovalnost za konstrukcijske igrače. F.U.C.K. je zbirka skoraj osemdesetih prilagojenih kock (adapterjev), ki omogočajo popolno vzajemno obratovalnost desetih priljubljenih otroških konstrukcijskih igrač: Lego®, Duplo®, Fischertechnik®, Gears! Gears! Gears!®, K’Nex®, Krinkles®, Bristle Blocks®, Lincoln Logs®, Tinkertoys®, Zome®, ZomeTool® in Zoob®.

S tem ko omogoča, da se katerikoli element spoji s katerim koli drugim elementom, pribor spodbuja povsem nove oblike stikov med sicer zaprtimi sistemi, kar zagotovlja tudi radikalno hibridno konstrukcijsko igro, ustvarjanje nekoč nemogočih konstrukcij in konec koncev več ustvarjalnih možnosti za otroke. Tako kot druga ljudska sredstva za omogočanje vzajemne obratovalnosti, Free Universal Construction Kit izkorišča lastniške protokole, da nudi javno storitev, ki je korporacije zavoljo lastnih interesov nočejo – ali ne morejo – nuditi. Adapterje F.U.C.K. je mogoče brezplačno prenesti z interneta kot zbirko tridimenzionalnih modelov v formatu .STL, ki je primerna za reprodukcijo s pomočjo osebnih proizvodnih naprav, kot je Makerbot, cenovno ugoden odprtokodni tridimenzionalni tiskalnik.

F.U.C.K. demonstrira model vzvratnega inženiringa kot civilne dejavnosti: to je ustvarjalen proces, v katerem lahko vsakdo razvije potrebne elemente za preseganje omejitev, ki jih obsegajo množično proizvedeni komercialni izdelki. Projekt tudi vabi ljudi k refleksiji o našem odnosu do materialne množične kulture in o hitro razvijajočih se možnostih prilagajanja te kulture naši domišljiji.

F.U.C.K. kaže družbeni in kulturni potencial tridimenzionalnega modeliranja in tiskanja, projekt QR Codes for Digital Nomads (QR kode za digitalne nomade), ki je nastal v sodelovanju z Aso Fosterjem III. pa prikazuje, kaj bi se lahko zgodilo, če bi se združili odprtokodna programska oprema, lasersko rezanje, hitroodzivne kode in grafiti. Hitroodzivne kode oziroma kode QR (quick response) so oblika dvodimenzionalnih črtnih kod, ki so splošno razširjene kot sredstvo za posredovanje naslovov URL in drugih kratkih besedil s pomočjo pametnih telefonov s kamero. QR_STENCILER (QR_ŠABLONAR) je brezplačna odprtokodna in popolnoma avtomatizirana programska oprema, ki naloži QR kode in jih spremeni v vektorske šablonske vzorce, ki so primerni za lasersko rezanje. S pomočjo te programske opreme sta avtorja izdelala QR_HOBO_CODES (QR_KODE_SEZONSKIH_DELAVCEV), zbirko stotih šablon, ki jih je v urbanih prostorih mogoče uporabiti za to, da ljudi posvarimo pred nevarnostjo ali da jih opozorimo na nekaj dobrega. Te šablone je mogoče razumeti kot prikrit sistem oznak, ki v urbanih prostorih usmerjajo, informirajo in svarijo digitalne nomade [2] in ki so predstavljene kot sodobni ekvivalenti s kredo izrisanih »znakov sezonskih delavcev«, ki so jih v devetnajstem stoletju razvili potepuhi in potujoči delavci [3], da bi se laže soočili s stiskami nomadskega življenja. In res zbirka šablon, predstavljenih v tem projektu, vsebuje kar nekaj klasičnih znakov sezonskih delavcev v QR formatu (»tu zavij desno«, »nevaren pes«, »delo za hrano«), pa tudi nekaj novih, ki so specifični za sodobne razmere (»brezžično omrežje brez varnostne zaščite«, »skrite kamere«, »vegani, pazite!«). Celotno zbirko šablon QR_HOBO_CODES je mogoče prenesti z interneta, s pomočjo programa QR_STENCILER pa si lahko vsak ustvari šablono s svojim sporočilom.

To vnaprej določeno zbirko doma izdelanih »informacijskih grafitov«, ki so namenjeni občanom za označevanje in posredovanje informacij na licu mesta, bodo okrepile in povečale številne druge QR kode, ki jih bo lahko samostojno izdelalo lokalno občinstvo, obiskovalci galerije in udeleženci delavnice, ki bo namenjena boljšemu razumevanju logike QR kod in konvencionalne sodobne »digitalnonomadske« semiotike. Delavnica bo potekala v Projektnem prostoru Aksioma v soboto, 26. aprila ob 10. uri in je namenjena otrokom od 8. leta naprej v spremstvu staršev. Zaželjeno je, da imajo udeleženci s seboj pametne telefone in prenosne računalnike.

Golan Levin (rojen leta 1972) je ameriški novomedijski umetnik, skladatelj, igralec in inženir, ki ga zanima oblikovanje predmetov in dogodkov, ki raziskujejo nove načine reakcijskega izražanja. Levin je leta 1994 diplomiral iz umetnosti in oblikovanja po samostojno oblikovanem programu na Tehnološkem inštitutu Massachusettsa (MIT), leta 2000 pa magistriral iz medijskih umetnosti in znanosti v MIT-jevem Medijskem laboratoriju (MIT Media Lab), kjer je študiral v skupini Johna Maede za estetiko in izračune (Aesthetics and Computation Group/ACG). Po podiplomskem delu na MIT je Levin na različnih šolah v New Yorku poučeval računsko oblikovanje, nato pa je leta 2004 sprejel službo na Univerzi Carnegie Mellon (CMU).
Slike:
Za dodajanje slik morate biti prijavljeni!Prijava
Ni nobene slike!
Komentarji:
Za komentiranje morate biti prijavljeni!Prijava
Ni nobenega komentarja!

Na portalu prireditve objavljamo najave prireditev, ki vključujejo predvsem kulturne, zabavne, otroške ter športne dogodke.
Multimedijski center si pridružuje pravico, da ne objavi določene prireditve, kadar presodi, da ni v skladu z uredniško politiko portala.