ISKALNIK DOGODKOV
VRSTA
REGIJA
DATUM OD
DATUM DO

Priporočene prireditve

Objavljeno 08:04 07.03.2018
Adrijan Praznik: Električni avtomo
Zvrst: slikarska razstava
Kraj: Ljubljana
Lokacija: Galerija DLUL, Breg 22
Datum: Od 08. Marec 2018 do 01. April 2018 med 10:00 in 19:00
Zaznamki
Adrijan Praznik predstavlja nov val slik. Tistim, ki poznate njegova prejšnja dela, se bodo nova zdela bistveno drugačna. Prva sprememba je format. Slikar ne skuša ustvariti 'mojstrovine', ene same velike muzejske umetnine, kar je bila ambicija Praznikovih preteklih del. Zdaj se je velika slika razpršila na številne manjše, ki preživijo kot samostojne enote, a jim godi tudi povezovanje, sopostavljanje, združevanje v oblake in grozde (spletne clouds and clusters).

Vsako od del je eksperiment v iskanju izraza, ki je od gosto nasičenih, barvitih površin preteklih del pridobil na zračnosti in premišljenem gestaltu ter se osredotočil predvsem na interes za reliefno površino slike. Format in večkrat monokromni, pastozni reliefni nanosi nekatere slike spreminjajo v objekte.

Reliefi so pogosto ustvarjeni z originalnimi ali povečanimi 3D-tiskanimi pleskarskimi valjčki, ki so v 20. stoletju (posebej popularni so bili v sredini stoletja) v Evropi in ZDA služili za okras sten, saj so bili veliko cenejši od tapet. Z njimi je, so pisali v ameriški reviji The New Yorker leta 1925, lahko vsakdo ustvaril umetnino. Hommage cenenim nadomestkom luksuznega originala, ki pa po njem povzemajo temeljne značilnosti, se pojavi tudi v slikah iz potiskanega papirja za cigaretne filtre, ki asociira na plutovinaste cigaretne ustnike, ki so jih (predvsem ženske iz višje družbe) uporabljali pred tem. Luksuz za slehernika je prilagojen ceneni masovni strojni proizvodnji, je le podoba luksuza, tudi v umetnosti.

Če so Praznika v prejšnjih delih zanimale revne podobe[1] sodobnega časa, se zdaj osredotoča na podobe kot označevalca prehoda iz ročne v industrijsko proizvodnjo. Delo z valjčki, kolaži s kosi potiskanega tekstila in papirja za cigaretne filtre ter eksperimentalno 'manufakturno' ustvarjanje slik s kolegi umetniki so načini, ki jih uporablja. Tej polindustriji preteklosti pridruži digitalno obdelavo podob, 3D tisk in nesamozadostne slikarske objekte, ki označijo zdaj. Nastale slike so, daleč od modernistične čistosti, odlagališče subjektivne slikarske misli, ki ustvarja arhiv nečiste sodobnosti. Tej sliki digitalna revolucija omogoča, da je hkrati enostavna in kompleksna, domača in odtujena, izdelana in ustvarjena, hkrati je rezultat in podoba procesa, subjektivna in mnoga, eksperimentalna in prepričljiva.
dr. Petja Grafenauer, kuratorka
Slike:
Za dodajanje slik morate biti prijavljeni!Prijava
Ni nobene slike!
Komentarji:
Za komentiranje morate biti prijavljeni!Prijava
Ni nobenega komentarja!

Na portalu prireditve objavljamo najave prireditev, ki vključujejo predvsem kulturne, zabavne, otroške ter športne dogodke.
Multimedijski center si pridružuje pravico, da ne objavi določene prireditve, kadar presodi, da ni v skladu z uredniško politiko portala.